Obchodní podmínky PRO-DOMA
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO-DOMA
(s platností a účinností od 1. července 2024)
I. ÚVOD
1) Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“), upravují vztahy mezi společností PRO-DOMA, SE (dále jen PRO-DOMA) a jejími zákazníky (dále jen Zákazník), na základě uzavřených smluv (dále jen „Smlouva“), jejíž nedílnou součástí jsou tyto VOP, nebo uskutečněné prostřednictvím internetových obchodů PRO-DOMA, které jsou provozovány nebo uvedeny (odkazem), na internetových stránkách www.pro-doma.cz(dále jen „E-shop“).
2) Veškeré dodávky se provádějí výhradně na základě VOP a Smlouvy. Tím se vylučuje použití obchodních podmínek Zákazníka, pokud nejsou výslovně PRO-DOMA akceptovány.
3) Změny nebo doplňky Smlouvy vyžadují písemnou formu, jinak PRO-DOMA nezavazují. U VOP je vyloučena v souladu s ustanovením § 564 občanského zákoníku možnost změny nebo dodatku Smlouvy v jiné než písemné formě. Veškeré nabídky PRO-DOMA jsou zásadně nezávazné, pokud je PRO-DOMA výslovně písemně neprohlásí za závazné. PRO-DOMA je oprávněn jednostranně měnit ustanovení VOP. Pro Zákazníka jsou změny VOP závazné okamžikem podpisu nových VOP nebo 3. den od jejich zveřejnění na internetových stránkách www.pro-doma.cz, kdy vztahy mezi PRO-DOMA a Zákazníkem ohledně jednotlivých objednávek, dodávek a nájmu se řídí zněním VOP platným v době doručení objednávky Zákazníka PRO-DOMA. Zákazník výslovně prohlašuje, že každou jednotlivou objednávku činí se znalostí aktuálních platných VOP.
4) Zákazník je oprávněn ve lhůtě do 30 dnů ode dne nabytí účinnosti změny VOP tyto změny odmítnout a smlouvu z tohoto důvodu vypovědět, a to v jednoměsíční výpovědní době. Po výpovědní dobu budou platit VOP v nezměněném znění.
5) Nesplní-li Zákazník jakoukoliv ze svých smluvních nebo zákonných povinností a tímto jednáním dojde k podstatnému porušení Smlouvy, může PRO-DOMA trvat na jejím splnění nebo může odstoupit od Smlouvy a zboží prodat jinému zájemci. V obou případech má právo na náhradu škody, která mu vznikla nesplněním závazku Zákazníka.
6) Zákazník je při uzavírání Smlouvy v postavení spotřebitele nebo podnikatele. V závislosti na tomto postavení mohou tyto VOP přiznávat Zákazníkovi různá práva a povinnosti, a to tím, že používají ve svých ustanoveních pojmů „Zákazník – spotřebitel“a „Zákazník – podnikatel“, jak jsou tyto pojmy definované níže v těchto VOP. Pojem „Zákazník“se dle těchto VOP vztahuje jak na Zákazníka - spotřebitele, tak i Zákazníka – podnikatele.
7) Zákazník je při uzavírání Smlouvy v postavení spotřebitele tehdy, pokud uzavírá Smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (Zákazník v postavení spotřebitele je dále označován také jako „Zákazník - spotřebitel“).
8) Zákazník je při uzavírání Smlouvy v postavení podnikatele tehdy, pokud je podnikatelem ve smyslu platných právních předpisů a uzavírá Smlouvu v souvislosti se svou podnikatelskou činností (Zákazník v postavení podnikatele je dále označován také jako „Zákazník - podnikatel“). Pokud Zákazník uvede v objednávce své identifikační číslo, považuje se pro účely těchto VOP vždy za Zákazníka – podnikatele.
9) Odchylná ujednání smluvních stran ve Smlouvě mají přednost před těmito VOP.
10) PRO-DOMA je oprávněn kdykoliv změnit znění těchto VOP. Zákazník je vázán zněním VOP, které jsou platné a účinné v okamžiku, kdy PRO-DOMA odeslal (potvrdil) svoji objednávku.
II. PODMÍNKY UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY PROSTŘEDNICTVÍM E-SHOPU
1) Zákazník podává PRO-DOMA návrh na uzavření Smlouvy tím, že objedná zboží z nabídky E-shopu a potvrdí závazek zaplatit. Zákazníkem vyplněný a potvrzený objednávkový formulář je dále označován jako „Objednávka“.
2) Zákazník je povinen vyplnit veškeré údaje návrhu objednávky, které jsou určeny pro doplnění, seznámit se s těmito VOP a udělit souhlas se zněním těchto VOP.
3) Smlouva mezi PRO-DOMA a Zákazníkem je uzavřena okamžikem, kdy PRO-DOMA Objednávku Zákazníkovi potvrdí tím, že zašle Zákazníkovi oznámení o potvrzení Objednávky na emailovou adresu Zákazníka, kterou Zákazník uvedl v Objednávce. Pokud PRO-DOMA Objednávku nepotvrdí do tří (3) pracovních dnů, má se za to, že Objednávku PRO-DOMA odmítl.
4) Zákazník je srozuměn s tím, že PRO-DOMA není povinen uzavřít se Zákazníkem Smlouvu a že vystavení zboží v E-shopu není nabídkou k uzavření kupní Smlouvy ve smyslu ustanovení § 1732 Občanského zákoníku.
5) Veškeré údaje a informace uvedené Zákazníkem do „poznámky“ v Objednávce (dále jen „Poznámky“) nejsou součástí uzavřené Smlouvy.
6) PRO-DOMA je oprávněn před potvrzením Objednávky požádat Zákazníka o telefonické či písemné potvrzení jeho Objednávky.
7) Při platbě ze zahraničí může být Zákazníkovi účtován dodatečný poplatek.
III. CENY
1) Cena za jednotlivé zboží je určena ceníkem PRO-DOMA, který je platný v době odeslání objednávky Zákazníkem, přičemž Zákazník prohlašuje, že se před podpisem Smlouvy a před každou objednávkou seznámil s ceníkem PRO-DOMA a s tímto vědomím a znalostí ceníku zboží činí každou jednotlivou objednávku. Aktuální ceník zboží je Zákazníkovi přístupný na webových stránkách PRO-DOMA: www.pro-doma.cz
IV. PLATEBNÍ PODMÍNKY
1) Faktury se považují za uhrazené bez prodlení v případě, že byly fakturované částky připsány na účet PRO-DOMA nejpozději v den jejich splatnosti.
2) Při prodlení Zákazníka se zaplacením závazku vůči PRO-DOMA může PRO-DOMA zadržet a neplnit v takových případech i dosud nesplněné dodávky, a to i na základě potvrzených objednávek a zrušit všechny Smlouvy, aniž to znamená porušení Smlouvy nebo práva na odstoupení od ní. Zároveň má PRO-DOMA při zadržení plnění právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uchováním zboží od Zákazníka. V případě prodlení více než 30 dní po řádné lhůtě splatnosti jakékoli pohledávky za Zákazníkem, má právo PRO-DOMA zesplatnit i pohledávky před splatností, kdy ke zesplatnění dochází okamžikem doručení tohoto oznámení. Ustanovení platí i pro případ, kdy je na Zákazníka zahájeno insolvenční řízení.
3) U plateb neprovedených ve lhůtě splatnosti je PRO-DOMA oprávněn účtovat smluvní pokutu za období od splatnosti dlužné částky do jejího zaplacení, a to ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení až do dne zaplacení celé dlužné částky. Smluvní pokuta je splatná na výzvu prodávajícího a uhrazením smluvní pokuty není dotčeno právo prodávajícího na náhradu škody, kdy tedy smluvní strany výslovně vylučují aplikaci ustanovení § 2050 občanského zákoníku.
4) PRO-DOMA se zavazuje, i v případě sjednané formy placení faktur za odebrané zboží bankovním převodem, umožnit platbu v hotovosti či platební kartou. V takovém případě si PRO-DOMA vyhrazuje právo požadovat úplatu za použití platebního prostředku, která odpovídá částce nepřevyšující přímé náklady, které PRO-DOMA v souvislosti s použitím daného platebního prostředku vznikají.
V. PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
1) Uzavřením Smlouvy se PRO-DOMA zavazuje, že Zákazníkovi odevzdá zboží jakož i doklady, které se ke zboží uvedeném v Objednávce vztahují a umožní mu nabýt vlastnické právo k tomuto zboží a Zákazník se zavazuje, že zboží uvedené v Objednávce převezme a zaplatí PRO-DOMA jeho kupní cenu a náklady spojené s dopravou zboží Zákazníkovi a zvoleným způsobem úhrady kupní ceny. Nebezpečí škody na zboží přechází na Zákazníka okamžikem převzetí zboží v místě dodání nebo v okamžiku, kdy se Zákazník dostane do prodlení se splněním povinnosti zboží převzít, a to podle toho, která skutečnost nastane dříve.
2) Práva a povinnosti neupravené ve Smlouvě ani v těchto VOP, se řídí ustanovením Občanského zákoníku, zejména ustanovením § 2079 a násl. Občanského zákoníku o smlouvě kupní. Pokud Smlouvu uzavírá Zákazník - podnikatel, neužijí se na Smlouvu ustanovení § 2158 až § 2174 Občanského zákoníku.
VI. DODÁVKA
1) Dílčí dodávky jsou přípustné, není-li výslovně dohodnuto jinak.
2) Pokud strany ve Smlouvě nesjednají čas dodání zboží, dodá PRO-DOMA Zákazníkovi zboží v přiměřené době vzhledem k výrobním a logistickým možnostem PRO-DOMA. V případě, že nastanou mimořádné okolnosti bránící řádnému plnění PRO-DOMA, které nastaly nezávisle na vůli PRO-DOMA a nemohly být PRO-DOMA odvráceny (vyšší moc) má PRO-DOMA právo přiměřeně prodloužit dodací lhůty dodávky zboží.
3) Má-li PRO-DOMA zboží odeslat Zákazníkovi – podnikateli, odevzdá zboží Zákazníkovi, tím, že zboží předá prvnímu dopravci k přepravě pro Zákazníka - podnikatele a umožní Zákazníkovi - podnikateli uplatnit práva z přepravní Smlouvy vůči dopravci.
4) Má-li PRO-DOMA zboží odeslat Zákazníkovi - spotřebiteli, je zboží odevzdáno Zákazníkovi - spotřebiteli, až když dopravce zboží Zákazníkovi - spotřebiteli předá.
5) PRO-DOMA je oprávněn přizpůsobit množství dodávaného zboží s přihlédnutím k jeho povaze a formě, v jaké je vyráběno (např. zaokrouhlit na běžné metry, na kilogramy, na počet výrobních délek, apod.). Odchylka však nesmí bez souhlasu Zákazníka přesáhnout +/- 10 % množství sjednaného ve Smlouvě. Pokud PRO-DOMA dodá větší množství zboží, než bylo ujednáno, je Smlouva uzavřena i na toto přebytečné množství, ledaže je Zákazník bez zbytečného odkladu odmítl.
6) V případě, že podle Smlouvy zajišťuje dopravu zboží do místa dodání PRO-DOMA, je Zákazník povinen zajistit, aby v místě dodání a v den dodání (přesný čas PRO-DOMA určí alespoň jeden (1) pracovní den předem) byla přítomna osoba oprávněná za Zákazníka zboží převzít, a to neprodleně po příjezdu dopravního prostředku, jinak Zákazník odpovídá PRO-DOMA za škodu, která mu tím bude způsobena (zejména za náklady na čekání dopravce, ušlý zisk, škodu a sankce uplatněné po PRO-DOMA třetími osobami za zpoždění dalších dodávek realizovaných v rámci jedné přepravy, atd.).
7) Zákazník je povinen při převzetí zboží toto řádně prohlédnout za účelem zjištění, zda dodávané zboží odpovídá z hlediska kvality, jakosti a množství Smlouvě a zda nemá vady. Prohlídku zboží je Zákazník povinen uskutečnit v místě dodání před jeho vykládkou z dopravního prostředku, pokud dopravu zboží zajišťuje PRO-DOMA, nebo před jeho naložením v místě dodání na dopravní prostředek, pokud dopravu zboží zajišťuje Zákazník.
8) Zakázkové zboží:
a) Zakázkovým zbožím se rozumí zboží, které PRO-DOMA nevede skladem a zároveň může, ale nemusí být vyrobeno na míru, připraveno, dokončeno nebo jinak zpracováno dle požadavku Zákazníka (dále jen „Zakázkové zboží“).
b) Zakázkové zboží je Zákazník povinen písemně objednat u PRO-DOMA. PRO-DOMA takovou objednávku Zákazníkovi potvrdí. Písemná objednávka Zákazníka musí obsahovat přesnou specifikaci Zakázkového zboží, popř. další požadavky Zákazníka např. termín a místo dodání. Nebude-li objednávka Zákazníka obsahovat požadovaný termín dodání, platí, že lhůta dodání je ponechána na vůli PRO-DOMA. Informaci o termínu dodání zboží uvede PRO-DOMA v potvrzení objednávky. Za potvrzení objednávky se považuje též dodání Zakázkového zboží Zákazníkovi.
c) U Zakázkového zboží je PRO-DOMA oprávněn požadovat uhrazení zálohy na kupní cenu zboží až do výše 100% kupní ceny vč. DPH. Před uhrazením zálohy není PRO-DOMA povinen činit jakékoliv kroky směřující k dodání Zakázkového zboží Zákazníkovi (např. objednat Zakázkové zboží u svého subdodavatele).
d) PRO-DOMA je povinen informovat Zákazníka o tom, že Zakázkové zboží je přepraveno k převzetí. Zákazník je povinen Zakázkové zboží převzít bez zbytečného odkladu po obdržení oznámení, nejpozději však do 45 dnů ode dne obdržení tohoto oznámení. Zakázkové zboží se považuje za dodané Zákazníkovi 46. dnem ode dne, kdy Zákazník obdrží oznámení, že Zakázkové zboží je připraveno k převzetí. Po převzetí Zakázkového zboží Zákazníkem nebo 46. dnem po oznámení, že Zakázkové zboží je připraveno převzetí (podle tohoto, která z těchto skutečností nastane dříve), PRO-DOMA vyúčtuje kupní cenu Zakázkového zboží vč. DPH Zákazníkovi fakturou (se zohledněním případně uhrazené zálohy na takovou kupní cenu)
e) Pro případ prodlení Zákazníka s převzetím Zakázkového zboží je PRO-DOMA oprávněn účtovat Zákazníkovi smluvní pokutu, a to počínaje 46. dnem ode dne oznámení, že je Zakázkové zboží připraveno k převzetí Zákazníkem. Výše smluvní pokuty činí 0,2 % z kupní ceny Zakázkového zboží bez DPH za každý den trvání prodlení.
9) Zákazník sdělí PRO-DOMA písemně jména osob zplnomocněných pro odběr zboží, jako například datum narození, číslo OP, případně jiné identifikátory, pro případ odběru zboží ve skladech PRO-DOMA. Zákazník prohlašuje, že veškeré závazky vzniklé jednáním takto zmocněných osob v rámci styku s PRO-DOMA ho zavazují bez omezení.
VII. ÚSCHOVA ZBOŽÍ
1) Potřebuje-li Zákazník zboží dočasně uschovat v prostorách PRO-DOMA a budou-li to aktuální podmínky prostor umožňovat, může si Zákazník zboží nechat uschovat za níže uvedených podmínek. O možnostech úschovy zboží pro Zákazníka rozhoduje PRO-DOMA.
2) Uschování zboží je po dobu 45 dnů od data uschování pro Zákazníka zdarma. Cena za úschovu zboží je po uplynutí 45 dnů účtována sazbou 0,2 % z hodnoty zboží bez DPH denně s měsíční fakturací. Zákazníkovi mohou být účtovány poplatky za manipulaci s uschovaným zbožím. Doba úschovy trvá max. 90 dní a po uplynutí této lhůty bude vyúčtován Zákazníkovi poplatek ve výši 100% hodnoty uschovaného zboží.
VIII. VRÁCENÍ ZBOŽÍ
1) Zákazník může po dohodě s PRO-DOMA a s jeho souhlasem vrátit nakoupené zboží v těchto případech:
a) Zakoupené zboží do 14 dnů od data zakoupení může Zákazník PRO-DOMA vrátit bez poplatku.
b) Zakoupené zboží od 15 - 30 dnů od data zakoupení může Zákazník PRO-DOMA vrátit, přičemž může být Zákazníkovi v tomto případě účtován manipulační poplatek ve výši 20 % z původní prodejní ceny zboží.
c) Zakoupené zboží od 31 - 60 dnů od data zakoupení může Zákazník PRO-DOMA vrátit, přičemž bude Zákazníkovi v tomto případě účtován manipulační poplatek ve výši 30 % z původní prodejní ceny zboží.
d) Zakoupené zboží nad 61 dnů od data zakoupení není možné Zákazníkem PRO-DOMA vrátit.
2) PRO-DOMA má právo kdykoliv dle svého uvážení odmítnout převzetí zboží zpět, např. z důvodu značného množství zboží, sezonní zboží a podobně, a to bez dalšího udání důvodu.
IX. ODPOVĚDNOST ZA VADY
1) PRO-DOMA odpovídá za vady, které má zboží v okamžiku přechodu nebezpečí škody na Zákazníka.
2) PRO-DOMA odpovídá Zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména PRO-DOMA odpovídá Zákazníkovi, že v době, kdy Zákazník věc převzal:
a) má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které PRO-DOMA nebo výrobce popsal nebo které Zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné;
b) se zboží hodí k účelu, který pro její použití PRO-DOMA uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
c) je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
d) zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2) U Smluv uzavřených se Zákazníkem - podnikatelem PRO-DOMA odpovídá pouze za vady, které má zboží v okamžiku převzetí Zákazníkem, neposkytl-li pro konkrétní zboží PRO-DOMA záruku výslovně ve Smlouvě, či nabídce zboží zveřejněné na E-shopu.
3) Právo z vadného plnění Zákazníkovi nenáleží, pokud Zákazník před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud Zákazník vadu sám způsobil.
4) Má-li zboží vadu, z níž je PRO-DOMA zavázán, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo o zboží použité, má Zákazník místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
X. ELEKTRONICKÁ A PAPÍROVÁ FAKTURACE
1) PRO-DOMA může, na základě akceptace VOP Zákazníkem, Zákazníkovi zasílat faktury za poskytované zboží a služby v elektronické podobě, v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty a to bezplatně.
2) Za účelem poskytnutí této služby Zákazníkovi, musí Zákazník vyjádřit souhlas s elektronickou fakturací vůči PRO-DOMA, a to v písemné podobě.
3) V případě, že Zákazník používá službu papírové fakturace zahrnující doručení poštovní službou, pak má PRO-DOMA nárok na poplatek ve výši 50 Kč vč. DPH za každou jednotlivou fakturu.
XI. REKLAMACE, ZÁRUKA A RUČENÍ
1) Zákazník je povinen reklamaci uplatnit písemně (dopisem) na příslušné pobočce PRO-DOMA nebo u příslušného obchodního zástupce nebo na email PRO-DOMA [email protected] s tím, že doručení je v takovém případě Zákazník povinen prokázat alespoň elektronickým potvrzením o doručení emailové zprávy PRO-DOMA. Zákazník v písemné reklamaci vždy s uvede popis vady a požadavek na řešení reklamace, a to bez zbytečného odkladu od okamžiku zjištění vady, kdy v opačném případě nároky Zákazníka z reklamace zanikají. Reklamace se podrobněji řídí aktuálně platným reklamačním řádem PRO-DOMA, který je dostupný na www.pro-doma.cz a na prodejnách.
XII. PRÁVO PRO-DOMA A ZÁKAZNÍKA NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1) V souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku má Zákazník - spotřebitel právo ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží odstoupit od Smlouvy u zboží zakoupeného mimo obchodní prostory PRO-DOMA (např. e-shop). Zákazník není oprávněn odstoupit od smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavku zákazníka nebo přizpůsobeného jeho potřebám.
2) Zákazník je současně oprávněn od Smlouvy odstoupit, jestliže PRO-DOMA opakovaně (nejméně třikrát) nebude dodávat zboží ve sjednaných termínech i přes písemnou výzvu Zákazníka k napravení, a pokud bude toto prodlení v den oznámení o odstoupení trvat. Souběžně předá PRO-DOMA bez zbytečného odkladu zboží, které od něho obdržel a PRO-DOMA vrátí všechny peněžní prostředky, které od Zákazníka na základě Smlouvy obdržel.
3) PRO-DOMA není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Zákazníkovi dříve, než mu Zákazník zboží předá nebo prokáže, že zboží PRO-DOMA odeslal.
4) Náklady spojené s vrácením zboží PRO-DOMA nese v plné výši Zákazník s vyloučením nákupu přes e-shop.
5) PRO-DOMA je oprávněn, do doby převzetí zboží Zákazníkem, odstoupit od Smlouvy v případě okolností znemožňujících mu dodání objednaného zboží Zákazníkovi.
6) Odstoupení od Smlouvy musí být učiněno v písemné formě, přičemž takové odstoupení je účinné od okamžiku, kdy je odstoupení od Smlouvy doručeno druhé straně.
XIII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1) Zákazník uděluje svým podpisem na smlouvě souhlas PRO-DOMA se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení ve smyslu zák. č.480/2004 Sb. a nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně osobních údajů - GDPR. Informace o zásadách ochrany osobních údajů jsou uloženy na www.pro-doma.cz.
2) Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás.
3) Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu.
4) Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat
XIV. PALETOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ
1) Palety nakoupené od PRO-DOMA lze vrátit následujícím způsobem:
a) Přímo k příslušným výrobcům za podmínek, které kopírují podmínky daných výrobců, a to z hlediska lhůty, opotřebení, nebo jiných podmínek. Tento způsob je podmíněn vystavením plné moci ze strany PRO-DOMA.
b) Zákazník je povinen PRO-DOMA oznámit úmysl vrátit palety k výrobci s dostatečným předstihem, a to min. 3 dny předem, kdy v opačném případě nenese PRO-DOMA odpovědnost za náklady spojené s neúspěšným vrácením palet výrobci ze strany Zákazníka.
c) Na pobočky stavebnin PRO-DOMA, kde bylo zboží zakoupeno a na dalších vybraných prodejnách, na kterých se PRO-DOMA dohodne se Zákazníkem.
2) Podmínky pro vrácení palet na pobočky PRO-DOMA viz tab.níže.
Období |
Podmínky PRO-DOMA |
Při výměně palet a při vrácení do lhůty stanovené výrobcem |
Manipulační poplatek 30,-Kč / paleta + případné opotřebení dané výrobcem pokud je stanoveno. |
Nad lhůtu stanovenou výrobcem |
Palety nelze vrátit, pokud není individuálně dohodnuto jinak. |
3) Termín pro vrácení palet je vždy uveden na daňovém dokladu. Při nadměrném opotřebení si PRO-DOMA vyhrazuje právo palety zpět nepřevzít.
XV. PODMÍNKY NÁJMU STROJŮ A ZAŘÍZENÍ
1) Zákazník se zavazuje používat předmět nájmu vč. příslušenství (dále jen „předmět nájmu“) s péčí řádného hospodáře jen pro vlastní potřebu, k účelu, pro který je určen, a v místě, které bylo stanoveno.
2) Pokud si Zákazník nepřevezme předmět nájmu v dohodnutém termínu počátku doby nájmu, je PRO-DOMA oprávněn uplatnit vůči Zákazníkovi právo na zaplacení smluvní pokuty ve výši ceny denního nájmu dle ceníku pronajímatele za každý den prodlení s převzetím předmětu nájmu až do dne převzetí předmětu nájmu včetně. Nevrácení předmětu nájmu ke smluvenému dni ukončení nájmu je považováno za neoprávněné užívání předmětu nájmu a PRO-DOMA má vůči Zákazníkovi právo na zaplacení smluvní pokuty ve výši sazby pronájmu stanovené ve smlouvě zvýšenou o 15% z hodnoty této sazby. PRO-DOMA může také odstoupit od Smlouvy a předmět nájmu převzít zpět i svépomocí na náklady Zákazníka. V případě, kdy Zákazník předmět nájmu neodevzdá zpět PRO-DOMA ani do 14 dnů od skončení nájmu, jakož i v případě ztráty nebo zničení předmětu nájmu je povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši ceny nového předmětu nájmu. Zaplacení smluvní pokuty nevylučuje právo na náhradu škody.
XVI. PŘEVZETÍ PŘEDMĚTU NÁJMU
1) Zákazník popř. oprávněná osoba Zákazníka podpisem protokolu o předání a převzetí potvrzuje převzetí resp. předání předmětu nájmu. Za tímto účelem je takováto osoba povinna předložit doklad totožnosti, popřípadě také plnou moc. Pokud není písemně dohodnuto jinak, předmět nájmu je předán i vrácen v prostorách PRO-DOMA. Náklady na dopravu vždy hradí Zákazník. Při vlastní dopravě a zprovoznění předmětu nájmu je Zákazník zodpovědný za poškození stroje.
XVII. NÁJEMNÉ
1) Nájemné se stanovuje podle platného ceníku PRO-DOMA, s kterým byl Zákazník obeznámen, což Zákazník stvrzuje podpisem Smlouvy nebo protokolu.
XVIII. PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKAZNÍK A ZPŮSOB UŽÍVÁNÍ PŘEDMĚTU NÁJMU
1) Zákazník prohlašuje, že má potřebnou kvalifikaci pro obsluhu předmětu nájmu. Dále odpovídá zejména za dodržování technických a bezpečnostních předpisů, provoz v souladu s návodem na obsluhu a údržbu. Zákazník prohlašuje, že byl při předání předmětu nájmu řádně zaškolen a seznámen s jeho obsluhou. Zákazník zajišťuje na své náklady provoz předmětu nájmu.
2) Zákazník není oprávněn provádět jakékoli změny nebo technické úpravy na předmětu nájmu.
3) Během nájmu je Zákazník povinen provádět všechny běžné úkony údržby stanovené v návodu k obsluze a údržbě předmětu nájmu a přesně dodržovat jejich stanovené lhůty.
4) Zákazník se zavazuje vrátit předmět nájmu ve vyčištěném stavu, při nadměrném znečištění uhradí pronajímateli čištění dle ceníku.
XIX. POJIŠTĚNÍ ZAŘÍZENÍ, POŠKOZENÍ
1) PRO-DOMA prohlašuje, že předmět nájmu není pojištěn. Všechny druhy pojištění nebo připojištění, včetně havarijního pojištění předmětu nájmu si zajišťuje a hradí Zákazník.
2) Při poškození nebo znečištění předmětu nájmu bude PRO-DOMA požadovat úhradu nákladů spojených s opravou, čištěním nebo desinfekcí a Zákazník se zavazuje takovéto náklady řádně a včas uhradit.
XX. Společná a závěrečná ustanovení
1) Případné vzniklé spory se zavazují účastníci řešit přednostně dohodou. V případě, že se nedohodnou, sjednávají si pro řešení soudní cestou dle zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, ve smyslu ust. § 89a tohoto zákona příslušný soud, který je ve věci oprávněn rozhodnout, Okresní soud v Příbrami jako příslušný soud v prvním stupni a Krajský soud v Praze.??
2) Ukáže-li se některé ustanovení těchto VOP neplatné, neúčinné či zdánlivě nicotné, tak nemá tato skutečnost vliv na platnosti či účinnost ostatních ustanovení VOP, případně dalších dokumentech mezi Zákazníkem a PRO-DOMA.
3) Tyto VOP a jejich změny jsou veřejně přístupné v sídle PRO-DOMA a také na internetové adrese www.pro-doma.cz.
4) Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 1.7.2024 a v plném rozsahu ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí.